۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳

کشاورز خبر داد؛

نحوه دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی

نحوه دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی

سخنگوی سازمان ثبت گفت: افرادی که داخل بافت مسکونی روستایی بوده و تاکنون سند مالکیت آن را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای اخذ سند درخواست کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه مبنی بر اینکه «وضعیت مالکیت متر به متر اراضی کشور باید مشخص شود»، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه سنددار کردن اراضی روستایی را در دستور کار قرار داده است.

صفدر کشاورز سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره فرآیند دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی اظهار کرد: افرادی که داخل بافت مسکونی روستا دارای املاکی هستند و تاکنون نتوانسته‌اند سند مالکیت آن را دریافت کنند می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل وقوع ملک مراجعه کنند.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمع‌آوری مدارک و تهیه نقشه این افراد طی یک معرفی‌نامه از بنیاد مسکن برای اخذ سند مالکیت به ادارات ثبت معرفی می‌شوند.

کشاورز بیان کرد: بررسی کارشناسی در ادارات ثبت صورت می‌گیرد و نهایتاً برای این گونه افراد توسط هیئتی که در این قانون تعریف شده آرایی صادر و این آرا در محل وقوع ملک نصب و الصاق می‌شود پس از ۲۰ روز از الصاق چنانچه اعتراضی به درخواستی که داده شده واصل نشود ادارات ثبت اسناد این گونه املاک را که داخل بافت مسکونی روستا هستند صادر خواهد کرد.

کد خبر 6244468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha